Összes oldalmegjelenítés

2018. május 15., kedd

Gyöngy a múzeumban

Ahogy azt már korábban írtam, jelentkeztem a XII. Országos Népi Mesterségek Művészete pályázatra. Április 18-án volt a  beküldött pályamunkák zsűrizése. Tűkön ültem és az értékelés után egy héttel írtam e-mailt a pályázati kapcsolattartónak, ha lehet szeretném tudni az eredményt. 10 perc múlva válaszolt: Kedves Beatrix! A Sárközi láncot elutasítottunk, de az ukrán gyöngygallér Modern Míves Termék kategóriát kapott és kitesszük a kiállítás anyagába.
Többször is el kellett olvasnom, mire felfogtam az írottakat.
Május 11-én tartották meg a megnyitót Budán, a Magyar Népi Iparművészeti Múzeumban.




Mondanom se kell, addig nem fogtam fel mi történik, amíg a vitrinben megláttam a láncomat, a többi tehetséges alkotó alkotásai között. Gombóccal a torkomban azon gondolkodtam, ez tényleg velem történik.
A kiállítást a Földművelési Minisztérium Hungarikumok Főosztályának osztályvezető asszonya nyitotta meg. Szakmailag V. Szatmári Ibolya etnográfus értékelte a munkákat.
A hagyományőrzésről, a kulturális értékek továbbadásáról szóló beszédek minden jelenlévőnek lélekemelő és megható volt.
Felsorolni is nehéz lenne, hány alkotás került megtekintésre, azért azt javaslom, aki teheti nézze meg ezt az ízlésesen összeállított művészeti bemutatót, amit június 20-ig lehet látogatni.
Helyszín: 1. kerület, Fő utca 6. A Lánchíd budai hídfőjétől egy kellemes 10 perces séta.



Köszönöm mindenkinek a drukkolást és azt is, hogy milyen sokan osztoznak örömömben.

1 megjegyzés: