Összes oldalmegjelenítés

2018. március 29., csütörtök

Betti tavaszi kihívása

1 hónapja egy levél várt otthon, ami a Hagyományok Házából érkezett.
Meglepetten olvastam, részvételi meghívást kaptam a XII. Országos Népi Mesterségek Művészete pályázatra. Néhány évvel ezelőtt részt vettem ezen, de akkor sajnos nem sok sikerrel, de nem bánkódtam miatta, mert sok érdekes emberrel találkoztam és számos népi iparművészeti csodát tekinthettem meg egy pici kiállítás keretében.
Amikor olvastam a levelet első gondolatom az volt, erre nem jelentkezek, mert nem sok esélyem van. Szüleim addig rágták a fülemet és addig-addig mondogatták, tanultál a korábbi hibáidból és próbáld meg újra, hogy végül is belevágtam.
Rendeltem gyöngyöket és elkészült az első lánc.






Ez egy Sárközi csipke gallér virágokkal. Kicsit több mint egy hetes munkámba került, de diadal ittasan körbemutogattam, ez lenne az a bizonyos.
A következő kérdéssel bombáztak közben: miért nem készítesz egy másikat is? Más színekkel, más nemzetiségtől. Miért is ne és lelkesen megfűztem ezt:





Ukrán azsúros gallér arany és padlizsán színben. Két hétig készült, mert nagyon apró, gombos tű fej nagyságú gyöngyök alkotják. Ezt még büszkébben mutattam meg.
Mondhatni ez volt a könnyű része, az igazi kihívás a közel jövőben lesz.
A beküldött pályamunkák zsűrizése április 18.-án lesz. Az eredményhirdetés május 11.-én tartják meg, melyet a szervezők összekötnek egy kiállítás megnyitóval Budapesten, a Magyar Népi Iparművészeti Múzeumban.
Nagy megtiszteltetés lesz ebben a múzeumban, ha és amennyiben helyezést érek el, ország-világ láthatja két kezem munkáját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése