Összes oldalmegjelenítés

2018. január 24., szerda

A hagyományőrző bemutatkozik

Braun Beatrix vagyok, rövidebben Betti. Népi ékszereket készítek gyöngyből. A hagyományőrzés ezen gyönyörű ágával 12 éve foglalkozom. Székesfehérváron az Adventi vásárban akadt meg a szemem egy kreatív üzlet bódéján. Az első láncot szobatársamnak fűztem, aki biztatott ne hagyjam abba, mert lát bennem tehetséget. Míg élek hálás leszek neki.
Sok utána olvasással és gyakorlással fejlesztettem és fejlesztem magam. Időnként kinézek a divat ékszere világába, ami szintén nagyon szép, de a szívem a népművészet felé húz.
Kedvenc mintám nincs, ami furcsán hangozhat. Inkább az elkészült láncokat nézegetem szívesen és közben azon gondolkodom ezt tényleg én készítettem?

Válogatás a munkáimból

Számos nemzetiség népviseletét készítettem: ruszin, sváb, székely, csángó, moldvai és természetesen magyar. Az utóbbiból a sárközi áll hozzám a legközelebb, mert eredetileg Tolna megyéből származom. Nagyon időigényes, de az egyedisége magával ragad mindenkit.

Sárközi minta





 Az Alkotársak tagjaival a barátságon kívül a tisztelet és alázat is összeköt a művészet iránt. A kiállítások után gazdagodunk élményekkel, benyomásokkal és tanulhatunk a hibákból, hogyan lehetünk még jobbak, MERT ALKOTNI JÓ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése